Project Management Assistant

Business & IT

Brussels

Bediende / Freelancer

Junior (0-3) Medior (4-6)

Het spijt ons, maar we kunnen je deze vacature enkel in het Engels aanbieden.

Eager to gain experience as a Project Management Assistant in an international environment? You are rapidly available and you can't wait to start? Then take your chance!

 

Your challenge

 

We are looking for a temporary replacement (3 months) of our project management assistant at Novacomm. It is a very broad role that gives you a very interesting overview of all ongoing activities regarding the digital transformation program of the European Commission.

  • Reporting on the team progress for each work stream to the management (adapting data on technical progress/information into understandable data for non-technical profiles)
  • Coordinating with Product Owners (PO's) to establish project tasks based on work stream priorities
  • Supporting team capacity planning according to work stream estimates and deliverable deadlines
  • Collaborating with PO's to plan work stream estimates
  • Managing creation and update of content on internal platforms and platforms shared between DGs - including minutes, reports, analyses, style guides, governance guidelines, etc
  • Monitoring social media feedback (compiling and analysing feedback from external users):
  • Single Point Of Contact for the Digital Transformation Team (DTT) 
  • Creating internal communications and disseminating management decisions
  • Coordinating timesheet submission and reconciling with external records
  • Organising meetings between the DTT and teams from other Directorates General, preparing agendas, recording minutes, and following-up on urgent unresolved actions
  • Managing risk and issue logs, monitoring and reporting status
  • Planning of the Digital Transformation Project using project management tools (Jira)
  • Verifying that tickets comply with Agile methodology (quality check) and meet priorities
  • Designing presentations for use within the DTT
  • Ensuring all projects are undertaken in line with established political priorities as defined by the European Commission

Your skills

  • You have a previous experience as a project management assistant or PMO.
  • You are very communicative, both with your team (of 60 people) as with your management
  • You work very organised
  • You know how to perform in a multicultural, complex environment
  • You are fluent in English and preferably know how to express yourself in French

Wat we aanbieden

  • Je werkt op uitdagende projecten bij toonaangevende bedrijven in België.
  • Je komt terecht in een open bedrijfscultuur waarin dialoog en persoonlijke aanpak centraal staan.
  • Je bent welkom op tal van sociale team- en bedrijfsevenementen.
  • Het interne team is betrokken bij je carrière en volgt die nauw op.

Voor freelancers:

  • We betalen je facturen tijdig en correct (30 dagen).
  • Aan het einde van je project gaan we proactief te werk en zorgen we voor de nodige begeleiding.

Voor bedienden:

  • Samen met de Training Officer geef je vorm aan je carrièrepad binnen AUSY/DataFlow.
  • Op zeer regelmatige basis organiseren we technische workshops en opleidingen en bieden we je de kans om certificaten te behalen.
  • Je inzet en professioneel talent worden beloond met een competitief salarispakket met extralegale voordelen: bedrijfswagen, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, maaltijdvergoeding ... 

Stel je kandidaat

Vul het formulier in

Slechts één bestand | 5 MB limiet. | Toegelaten formaat: pdf doc docx pcs pages odt indd.

Meer weten?

Een babbeltje kan nooit kwaad

Laat je nummer achter of stuur ons een bericht. Wij nemen dan met plezier contact met je op!