DrupalCon Londen: Drooter away…

Doel van DrupalCon Londen 2011: sponsor-gewijs ondersteuning bieden aan de Drupal community , business-gewijs contacten leggen, technisch-gewijs veel bijleren én marketing-gewijs opvallen. En of dit gelukt is! De rode draad in dit verhaal is “den Drooter”, onze Drupal Scooter…

Gold sponsor
Om de Drupal-community te ondersteunen en om op Europees niveau onze visibiliteit en naambekendheid te versterken, was Ausy/DataFlow op de beurs aanwezig als Gold Sponsor. Gezien de centrale ligging en de toenemende interesse naar Drupal, was de opkomst alvast een succes: 1750 aanwezige Drupal’ers en… slechts 1 Drooter. Lees verder…

Business
Het merendeel van de aanwezigen waren developers en themers, maar er was deze keer ook extra belangstelling voor business sessies en project management. Steeds meer ‘decision makers’ tonen interesse in Drupal en gaan op zoek naar partners om hun projecten mee op te zetten. Voor ons dus ‘the place to be’ om onze Drupal-expertise én onze firma te promoten. Onze Drooter bleek gelukkig een ware ‘eye catcher’ te zijn. Lees verder…

Technisch
Van dinsdag tot donderdag werden er 70 tracks en keynotes aangeboden. Wat onze Drupal-specialisten ter plaatse opgevallen is; Drupal is flexibeler dan ooit en ondersteunt ook HTML5 en CSS3. De Drupal-hype is nog niet voorbij, integendeel. Het aantal fulltime Drupal-developers stijgt met de dag en zelfs de financiële sector begint Drupal te integreren. Voor Ausy/Dataflow het bewijs om de Drupal-kar te blijven trekken… al is het in dit geval een Drupal Scooter. Lees verder…

Marketing
1 ‘pimped out chromed out’ Drupal Scooter, kortweg Drooter, en 1 Stig. Meer heb je niet nodig om op te vallen op DrupalCon. Voor deze gelegenheid staken we een brave elektrische (we denken groen!) scooter in een cool Drupal airbrush-jasje en we transformeerden een medewerker (die anoniem wenst te blijven!) tot de Stig. Onze Drooter-wedstrijd was een feit. Foto’s, filmkes en ander bezwarend materiaal op drupal.dataflow.be. Check it out!

De scooter werd gewonnen door de Belgische firma DUO uit Brugge. DataFlow kreeg zelfs een vermelding met foto op hun blog: klik hier